Direktlänk till inlägg 13 augusti 2015

Ahhhh detta Facebook!!!

Av Hurtig - 13 augusti 2015 18:09

Börjar faktiskt tröttna på att ha Facebook! Bara gnäll och hemskheter hela tiden. Ibland kommer det en liten solstråle fram. Någon kanske är gravid, någon har förlovat sig eller till och med gift sig. En del skriver i sin status en sådan där riktig solstrålshistoria. Men mest är det ; så här jobbigt är det att vara mamma, det kastas skit på invandring, det kastas skit på killar, många bilder där texten lyder typ "ensam är stark". Newsflash!!! Alla mammor vet att vara mamma är ett rent hundslit. Anledningen till varför vi inte går och berättar det vitt och brett är just för att ingen tror oss! Och så är det jädrigt roligt att upptäcka hur deras barn driver dem till vansinne. Mohahahaha!
Invandring kommer alltid finnas så länge det finns människor på jorden så kommer det finnas invandring. Alla invandrare är inte onda precis som alla svenskar inte heller är goda.
Ja det finns MÅNGA assholes som är killar. Men helt ärligt tjejer. De flesta killar är bara småpojkar som letar efter en kvinna som är stark nog att orka med honom. Ni vet väl om talesättet: " bakom varje framgångsrik man står en utmattad kvinna". Nu menar jag absolut inte att vi kvinnor är i lägre rang än män. Snarare tvärtom! Vi är jävligt mycket bättre än männen på många områden. Män kan oftast bara koncentrera sig på en sak medan vi kvinnor koncentrerar oss på hur många saker som helst samtidigt.
Ensam är inte stark! Så är det. Tänk om vore helt ensam. Hade du känt dig stark då? Tror inte det. Jag vore förlorad utan min sambo ( det STORA barnet), mina barn, mina underbara vänner ( kvinnliga som manliga). Men ibland är det skönt att stänga av allt och alla omkring sig och rensa tankarna. Fast när allt kommer omkring så vore jag helt borta utan de som som jag håller kär.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hurtig - 8 mars 2019 13:06


Hello everybody      Vet att jag inte har varit aktiv på bloggen på ca två år men idag infann sig lusten och ett inlägg började gro i min lilla överkokta hjärna.  Om några månader är jag färdig utbildad paralegal. Det har varit en väldigt rolig...

Av Hurtig - 20 maj 2018 12:03

Trots att det är sol och varmt ute så känns det som en mörk dag. Mina tankar är inte riktigt med mig. Jag undrar vad sjutton jag håller på med egentligen. Jag har kuggat i två tentor och fick skitdåligt resultat på sista inlämningsuppgiften. Kanske ä...

Av Hurtig - 6 oktober 2017 12:53

Veckan har bara sprungit förbi. Redan fredag! Jag kan inte fatta det. Det har gått så fort med tenta och de andra. En riktigt rolig skolvecka har jag haft. Idag avslutades veckan med att vi började med fastighetsrätt. Ni som känner mig vet hur jag ha...

Av Hurtig - 5 oktober 2017 17:55


Nackdelen med att pendla en längre tid varje dag är att min blåsa är inte byggd för detta. Det kvittar om jag kissar sekunden innan jag går hemifrån eller från skolan så blir jag likt förbannat jättekissnödig när jag åker buss. I Kinna där jag gör mi...

Av Hurtig - 3 oktober 2017 12:34


Idag gjorde jag min första tenta. Den skukle sammanfatta allt jag har lärt mig under 4 veckor. Jag tyckte det kändes bra när jag lämnade in den. Hade skrivit mycket och svarat på alla frågor och var nöjd med de flesta frågorna. Önskade dock att hjärn...

Ovido - Quiz & Flashcards