Alla inlägg under oktober 2016

Av Hurtig - 25 oktober 2016 20:51

Vad alla höstpiffar nu!!! Det är snart jul. Ingen idé att höstpiffa nu. Om ca en månad ska ju ändå julsakerna upp då är det ju ingen idé att höstpiffa. Eller?
Att höstpiffa har blivit det nya fredagsölen på vår och sommren. Vad kommer hända under vintern? Väntar nervöst...

Av Hurtig - 23 oktober 2016 18:45

Idag har varit en typisk söndag. Noel har varit på dåligt humär vilket har smittat av sig på Elsa som i sin tur har smittat mig. Strax innan fem kom jag på den briljanta idéen om en promenad ner till Ica. Vad kan möjligen gå fel? Jo, typ allt nu med facit i hand. Noel ville cykla men ville oxå fånga pokémon. Han fick välja. Det blev cykel för honom, pokémon för mig. Elsa ville hålla Ludde. Det fick hon. Men tog även med vagnen, utifall duracellkaninen skulle bli trött i benen. Det blev hon två minuter efter att vi hade låst dörren. Man kommer ej så långt på två minuter med barnvagn, 1 åring med hund och att jag hade två stora pappkassar med pantburkar. Lika bra att hon fick åka. Tydligen så kör jag vagn fel. Det var "NEJ" och andra påhittade skällsord hela vägen ner till Ica. På Ica vart hon sur för hon kunde inte sitta i vagnen och köra en barn kundvagn samtidigt. Motade bort det med en gratis banan.
Noel gick och fångade pokémon där inne. Han var nöjd.
Färdighandlade och en pantcheck på 87:- så gick vi till kassan. Fick betala, då någon annan i hushållet använt bonuschecken. Kassörskan ville att jag skulle betala med pantchecken. Men vi ville ha pengar. Efter lite tjat så fick vi pengar för panten.
När vi skulle gå hem så sätter sig hunden och skiter på trottoaren. PINSAMT!!! Vi var precis jämte en gräsmatta. Men han sätter sig på trottoaren. Bara för att antagligen. Stå där i halv rusningstrafik och plocka hundbajs gjorde mig inte på bättre humör. Sen när man märkte hur snabbt det mörkna så blev man trött på sig själv för att man inte hade plockat fram reflexvästarna. Väl hemma så uppdagades det att jag hade låst men glömt nyckeln i dörren. Livet är fantastiskt!!!
Nu ska vi värma på lite tacos från i fredags och käka det till kvällsmat. Hoppas bara drn inte har möglat.
Trevlig söndag på er.

Ovido - Quiz & Flashcards