Alla inlägg under maj 2018

Av Hurtig - 20 maj 2018 12:03

Trots att det är sol och varmt ute så känns det som en mörk dag. Mina tankar är inte riktigt med mig. Jag undrar vad sjutton jag håller på med egentligen. Jag har kuggat i två tentor och fick skitdåligt resultat på sista inlämningsuppgiften. Kanske är detta inte det jag ska göra i mitt liv?
Jag vet inte...
Praktiken är asrolig och jag trivs jättebra. Men skolan är tuff. Jag förstår inte varför vi ens gör hälften av de grejerna vi gör, det känns lite överkurs en del och några bra förklaringar får vi inte.
Funderar på att hoppa av. Vad är det för idè att fortsätta? Det kommer ju att bli svårare. Om jag inte klarar den lätta nivån hur ska jag fixa den svåra nivån? Jag ska ju bli en paralegal inte jurist.
Jag vet inte hur jag ska fortsätta.

Känns som att jag hjälper alla andra utom mig själv. När jag behöver hjälp är det få som finns där, om det ens finns en. Alla andra är själviska och lever på att mest tänka på själva. Jag däremot ska alltid finnas på armlängdsavstånd och säger man något som är sant men inte det de vill höra så blir man dumförklarad och sen snackas det bakom ryggen. Jag är trött på detta nu. Trött och ledsen.

Skapa flashcards