Alla inlägg under mars 2019

Av Hurtig - 8 mars 2019 13:06

Hello everybody   


Vet att jag inte har varit aktiv på bloggen på ca två år men idag infann sig lusten och ett inlägg började gro i min lilla överkokta hjärna. 

Om några månader är jag färdig utbildad paralegal. Det har varit en väldigt rolig och omtumlade resa men snart är jag klar. Jag borde känna lycka över detta men jag är mest orolig. Jag har sökt jättemånga jobb och skickat iväg jättemånga spontanansökningar angående jobb men inget napp än. Som tur är har jag kvar min anställning på glasbruket. För pengarana måste ju rulla in efter utbildningen också. Jag är glad över att jag inte sa upp mig från min fasta tjänst men samtidigt känns det lite konstigt att behöva gå tillbaka dit eftersom jag gick ju utbildningen  för att få ett nytt jobb. Men så ser det inte ut just nu. Hoppas att jag ska ha kvar orken och fortsätta söka jobb nu trots att det ser ut som att jag behöver gå tillbaka till fabriken. 


Fast det hara börjat gro en annan idé i min lilla hjärna. Starta eget. Idéen är knappast ny jag har nog alltid drömt lite om att starta eget men aldrig vågat ta steget. Fast nu har jag en hyfsad bra idé men den vill jag inte yttra här. Innan har idéerna varit att man ska starta ett hotell, café och även ett nattöppet fik längs med 27:an (idéen kom till mig då jag skulle åka och jobba en natt och vara så hungrig men inget var öppet,,,)


Jag funderar och funderar men vet ej om jag vågar uttrycka min idé i det öppna än. Tänk om det inte kommer funka eller tänk om det funkar...


 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards