Alla inlägg under september 2015

Av Hurtig - 29 september 2015 16:18

Ständigt ser jag det överallt! Det är som en nagel i ögat på mig. Alla era tppdesignade hem! Varför är det aldrig så städat hos mig? Varför kan inte jag ha en hel inredning som går i vitt? Just det! Jag har barn. Lekande, sölande och ibland smutsiga barn. Vitt och choklad funkar ganska dåligt tillsammans. Värsta är att det alltid ser så städat ut. Såg en bild på fb som någon la ut och det var en vattenkanna med på bilden och människan skrev ursäktande om att vattenkannan hade kommit med. Jag personligen hade varit nöjd om det bara var en vattenkanna som hade varit felplacerad på mina foton. Här är det ibland ( absolut inte alltid) en sko på diskbänken. Hur den hamnade där är det ingen som vet. Den flög dit av sig själv. Det är kartonger lite här och där. Främst för att kartongbingen nere på återvinningscentralen alltid är full! Leksaker hittar man högt och lågt. Jag har personligen mordhotat både en och två legogubbar för de har försökt att skada mina fötter. Efter att man har mordhotat en legogubbe så är det droppen när man läser om en felplacerad vattenkanna. Orken försvinner på något sätt. Vi har säkert över en miljon ( kanske inte en miljon men ni fattar vad jag menar) felplacerade saker. Var ska man börja? Ska man verkligen behöva springa runt och kolla att var sak är på sin plats hela tiden. Plocka och fixa och våttorka tills allt är skinade och vackert? När ska man hinna med barnen? Maten? Jobbet? Nu är det slutföjt på inredning och städade hushåll. Ge mig glada barn i ett stökigt hem så slipper jag känna mig ensam och irriterad ;)

Av Hurtig - 22 september 2015 11:36

Inatt har vi inte sovit mycket i detta hushållet. Elsa har vaknat cirka en miljon gånger och Noel tappade bort sin snuttefilt i sängen. Så sen klockan 2 inatt har alla varit mer eller mindre vakna. Mattias gick iofs ner med Noel och letade efter snuttefilten som hade gömt sig under täcket, busiga busiga snuttefilt. Sen låg han jämte Noel ett tag. Jag tampades med nappspottarmästarinnan. Förstår inte hur en unge som ligger i en spjälsäng lyckas spotta (eller slänga) ut nappen så den hamnar på golvet. Men hon har utnyttjat hela sängen inatt. Hon började med att sova som man bör, alltså huvudet på kudden och fötterna neråt. Sen så blev hon och kudden osams och detta var ju inte bra. Hon kastade iväg kudden till fötterna rullade över till mage drog ner spjälskyddet och skrek på mig. Efter att ha lagt henne till rätta så somnade vi om, trodde jag. Efter en kvart hörde jag henne igen och snacka om förvåning när jag hittade henne nere vid fotändan av spjälsängen. Och så här höll det på hela natten.
Så man kan säga att det är en väldigt trött familj här idag...

Kram Misshurtig

Av Hurtig - 6 september 2015 12:42

Denna helgen har det varit kalas för fina Philippa som fyller 10 år på måndag. Full rulle med andra ord. Just denna helgen så började Mattias jobba igen ( klanten bröt ju foten på semestern). Han bärjade jobba natt så då måste han vila på dagen. Det måste även lilla Elsa. Så igår löste jag det med en promenad strax innan lunch och en liten kort promenad innan kalaset började så att hon kunde få sova. Vill helst inte lägga henne inne hos Mattias när han ska sova. Så då fick det bli att hon sov i vagnen. Det är rätt skönt att komma iväg på promenad så. Hoppas bara att jag kan hålla det nu i veckan när han är ledig. Imorgon blir det nog en liten promenad medan han sover.
De två stora har fått följa med på promenad oxå men de har ju använt sina kickboards. Philippa fick en av oss igår som.En tidig födelsedagspresent. Snacka om att tjejen är nöjd!

Kram /// Misshurtig

Ovido - Quiz & Flashcards