Alla inlägg under september 2017

Av Hurtig - 21 september 2017 17:10

Mycket har hänt sen jag sist uppdaterade här. Eller mycket och mycket... En stor sak har hänt. En MEGAstor sak. Jag har börjat plugga!!!! Det är så kul. Det känns som att jag har hittat hem och hittat folk som förstår hur jag i stort sett tänker. Den känslan är underbar! Givetvis så saknar jag del av arbetskollegorna och jag är ganska säker på att några saknar mig ?.

Nu ska jag berätta lite om mitt pluggande. Jag fick veta slutet av augusti att jag hade kommit in på paralegal utbildningen på yrgo i Göteborg. Snacka om en lycklig dag. Så den 4 september drog utbildningen igång med introduktion. Nervös och men väldigt lycklig så tog jag mig till gbg med en tidig buss och åkte buss i ca 90 minuter både till och ifrån skolan. Detta gör jag gladeligen men lite svårt är det att gå upp morgonen.
Fast på andra sidan så har jag funderat på att plugga juridik i 12 år. (Har fortfarande svårt att fatta att jag gör detta.) så det är inte så tungt när jag väl har fått av mig täcket.

Som paralegal så kan man få jobb inom just juridik. Domstolar, advokatbyrå, polisen, lantmäteriet är några ställen du kan få jobb på. Du blir lite av en förlängning av deras lagliga avdelning.
Utbildningen är på 2 år så en hel del lagar och rätt kommer att bankas in i mitt lilla huvud ?.
Nu hoppas jag bara på att jag får bra betyg, detta har jag ändå drömt om länge. Jag förstår att det ligger en hel del jobb för att få bra betyg men jag ska göra mitt yttersta för att fixa detta.

Tänkte använda bloggen för att uppdatera lite vad jag lär mig under dagarna då jag är i skolan. Kan hända att även ni kan få nytta av det jag lär mig. Kommer kanske inte att skriva allt här, men i stora drag ?.

Ha en underbar em alla ni där ute. Jag ska ha en underbar bussresa hem med att läsa på lite och göra lite plugg så jag hinner umgås med familjen lite innan de går och lägger sig.

Kram
MissHurtig ??

Ovido - Quiz & Flashcards