Alla inlägg den 20 augusti 2015

Av Hurtig - 20 augusti 2015 10:52

I tisdags morse var det dags igen för väckarklockor och skolväska. Philippa gick upp till mellanstadiet i skolan och Noel började sitt sista år på föris. Äntligen dags för rutiner. Upp, frukost, tandborsrning och iväg till skolorna. Underbart. Jag som mamma gjorde en liten glädjedans inuti. Inte för att jag vill bli av med barnen under dagen men för att nu är det dags för rutiner *woopwoop*. Barnen verkade inte vara alltför ledsna över att vardagen kom tillbaka. Nu är sommarlovet slut och det är dags för de vanliga rutinerna. Noel var mest orolig för att han inte skulle ha något att berätta om sitt sommarlov. Tydligen räckte det inte med att berätta om legoland, sitt brutna lillfinger och resan vi gjorde till Örebro helgen innan skolorna öppnade. Knasunge. Philippa såg fram mot att få historia i skolan :). Underbara unge. Så nu är vardagen tillbaka. Tre dagar i veckan är det bara jag, Mattias och lilla Elsa hemma. Första dagen skolorna började så var jag så trött att när jag hade lämnat av Noel åkte jag hem och sov i tre timmar. Andra dagen så tvätyade jag upp all tvätt, städade poolen och bäddade alla sängarna innan jag hämtade barnen från föris och skolbussen. Idag gör jag inte så mycket eftersom jag försöker spara energi till Liseberg som vi ska till idag. Snacka om förväntansfulla barn.
/// Misshurtig

Ovido - Quiz & Flashcards