Alla inlägg under maj 2015

Av Hurtig - 11 maj 2015 08:11

Idag väckte Elsa mig vid halv sex. En hel timme sovmorgon fick jag. Tack kära Elsa. Hela familjen är lite trött denna måndagen. Mattias från att ha jobbat hela helgen och jag och barnen är lite trötta efter att ha varit och firat en konfirmation igår, i Uddevalla. Tror säkert att konfirmanden fortfarande är mosters snygging och han skäms nog inte över det heller.
Allt detta har resulterat i att hela familjen är lite trött idag. Eftersom Elsa tog en titimmes sovmorgon så somna hon inte om. Vilket jag hade hoppats på. För här är en hemlis; mammor kan oxå bli trötta. Helt ärligt så är vi småbarnsmammor nästan ALLTID trötta. Fast vi ser så nöjda ut många gånger så är vi trötta men glada för våra barn, trötta men glada för det lilla. Så lillfisan här i hushållet fick upp sin mamma, trots att mamman försökte lura henne att somna om. Men, haha, det gick inte. Fast när mamman gick och väckte stora syrran som höll på att försova sig. Då passar lillfisan på att somna i babygymmet. En timme efter att hon hade lurat upp sin mamma. Fast vad gör det? Jag hann ju skriva klart veckans inköpslista.
/// Misshurtig

Av Hurtig - 8 maj 2015 12:11

Häromdagen satt vi vid matbordet. Då ville Noel lyssna på musik. Det blev Groupie med Samir och Viktor. Då började jag tänka på ordet groupie. På 70-talet var det de stora rockstjärnornas riktigt hämgivna fans, oftast tjejer, som kallades för groupies. Ja de var ju de " utvalda" fansen som fick följa med sina idoler backstage och dricka saft och äta bullar (eller något sådant).
Sen går det några decennier och vi får sociala medier och telefoner med kamera. Sen en dag kommer någon på idèen med att ta en gruppbild med sin telefon och lägger ut på nätet och kallar det för en groupie. Här blir det lätt ett missförstånd mellan 70-talets groupies och den yngre generationens groupies. Innebörden av " vi ska ta en Groupie" får två helt olika betydelser beroende på vilken generation det är som säger detta. Lite roligt att tänka på, enligt mig.
/// misshurtig

Ovido - Quiz & Flashcards