Alla inlägg under juni 2015

Av Hurtig - 14 juni 2015 23:45

Lilla Elsa har ju åkt på en liten förkylning och jag befarar att hon har, precis som Noel, förkylningsastma. Detta gör mig väldigt orolig. När mina barn blir sjuka så blir jag en riktig hönsmamma. Så inatt delar jag säng med denna skönheten:

Jag har absolut inget mot att dela säng med en liten halvdålig bäbis. Det ger mig en liten känsla av kontroll.
Även de två stora barnen är välkomna att sova jämte mig när de är sjuka. Fast Philippa börjar nog tycka att hon är lite för "stor" för att sova jämte mamma. Noel kommer upp titt som tätt och lägger sig jämte mig och snor mitt täcke.
Fast vid magsjuka får de gärna sova i sina egna sängar med en kräkhink jämte.
Inatt får Elsa dela säng med mig. Då har jag lite kontroll.

Kram/// Misshurtig

Av Hurtig - 13 juni 2015 16:00

Vaknade imorse, hyfsat fulltankad med ny och fräsch energi. Åh, jag skulle göra så mycket idag. Trots att man har sovit lite dåligt inatt pga att Elsa har blivit lite förkyld och hostar en del. Då har jag lite svårt att slappna av och bara sova gott. Därför var jag så chockad över att jag var så pigg och energisk när jag vaknade. Glad i hågen så matade jag Elsa, åt frukost och duschade. Efter duschen så ville de två stora barnen ha frukost. Det fixade Philippa åt dem båda. Så jag packade ner Elsa i hennes bilstol och begav mig ut på ärenden. Jag åkte och handlade blommor på Svenljungas handelsträdgård, så det blev fräscht och fint vid vår entré. Till apoteket för att köpa vårtmedel till Philippa. Hittade en liten vårta under hennes fot igår. Fy vad sådant är äckligt! Gillar inte vårtor och löss. Men vad ska man göra? När Noel hade en fotvårta förra sommaren så fick vi hålla på och krångla med något plåster och hassa filande. Men inget hände. Till slut lyckades farmor och farfar få ordning på hans vårta och få bort den. Denna gången köpte jag ett dyrt frysmedel. En behandling och vårtan kommer ramla bort om 10-14 dagar. Hoppas bara att detta fungerar, så man slipper det där fiaskot som vi hade med de värdelösa plåstret.

Men nu ligger jag i sängen med en stensovande Elsa. Energin är helt putsväck och om jag blundar så kommer jag somna. Vilket inte hade varit så tokigt. Fast då kommer säkert den lilla törnrosan vakna.
Så någon kan skicka lite energi till mig. Det vore tacksamt.

Lilla söta damen sover och sussar jättegott.

/// Misshurtig

PS. Har fortfarande inte fått någon #mariamontazami väska. Men jag fyller snart år DS.

Av Hurtig - 9 juni 2015 22:21

Då har det klirrat till på mitt konto. Skatteverket tackar mig för att jag bor och jobbar hårt i lilla landet lagom. Eller jobbar och jobbar. Just nu är jag ju hemma med barn, det kan ju knappast räknas som jobba hårt. Snarare stenhård träning. Både fysiskt och psykiskt. Testa själv att bära på en 7 kilos bläckfisk hela dagarna medan du ska världens svåraste ekvation och fixa världsfred. Det mina vänner är träning. Samtidigt så ska utfodra invånarna i ditt lilla hus. Men nog om min träning, det var skatteåterbäringen vi skulle tala om.
Från den sekunden som jag skickar in in deklarationen så börjar jag planera och drömma om vad jag ska göra för pengarna. Åhhhh vad roligt jag ska ha med dem. Jag tänker spa, manikyr, en ny outfit till mig, kanske ett par coola skor, lite godis, en natt på hotell där jag får sova hur länge jag vill... Listan är låååång. I ca en månad bygger jag upp nya drömmar som jag kan använda pengarna till. Nu kommer den jobbiga delen. När pengarna landar på kontot så blir jag snål! En dusch är ju nästan samma sak som ett spa. Philippa har nog något glatt nagellack som jag kan kladda på naglarna. Ny outfit? Vad tokigt! Usch vad jobbigt att gå in par ett nya skor. Godis? Näää, det tar vi på matkontot och jag kan ju lägga mig samtidigt som barnen då får jag ju iaf sova i 10 timmar.
Helst vill jag inte röra dessa pengar men, imorgon ska jag till Gekås!!! Usch och fy. Men tydligen måste invånarna i detta hus ha kläder, för de växer... De växer FORT!

Kram /// Misshurtig

Av Hurtig - 7 juni 2015 20:39

Elsa har börjat få lite rutin på sina sovtider på dagen. En tid är iaf nästan spikad. Den är på fm, strax innan lunch. Då har jag fått in vanan att titta på svenska Hollywood fruar. Har ju inte kunnat följa det på tvn pga skiftarbete, så jag tar igen den tiden nu. Idag såg jag avsnittet där Maria Montazami fick hem prototypen på sina väskor. Genast fick jag ett "jag-vill-ha-begär" när jag såg hennes stora handväska! Så snygg!!! Den hade passat mig perfekt! Så nu på kvällen googlade jag efter den. Gissa om jag blev glad när jag hittade den... Woop woop. Men sen sjönk min glädje som en sten i vatten. Priset! Vilket jädra pris! 4500:-! Den är ju mat för en månad i denna familjen. Det kan jag ju inte lägga på en väska. Även om väskan är snygg så kan jag inte låta familjen svälta i en månad... Eller? När ungarna blir hungriga så kan jag ju plocka fram väskan och säga kolla på den underbara väskan, den är väl viktigare än mat. Ja det hade ju varit superroligt.

Visst är den snygg???
Om jag lovar att vara snäll, tror ni att jag får den av tomten på julafton?

/// Misshurtig

Av Hurtig - 5 juni 2015 13:38

Igår ringde folktandvården till mig och kollade om jag möjlighet att komma till dem idag klockan 10:40. Självklart kunde jag det, tyckte jag. Men lite visste jag att jag skulle få en natt med pyttelite sömn. En blir ju lite bortskämd när ungarna brukar sova vid halv nio på kvällen, alla tre! Vilket jag har förstått är ganska ovanligt. Så jag la Noel vid nio ( det blev lite sent igår pga ett besök på Ica.). Tog hand om köket, förberedde för morgondagen, tjatadevi telefon med en kär vän, ja ni förstår lite tid med bara mig. Elsa somnade strax efter åtta på kvällen så henne behövde jag inte tänka på. Förrän jag beslöt mig för att gå och lägga mig, då var klockan nästan tolv. Då vaknade den lilla damen och höll sig vaken till halv två. Så jag somande runt två. Vid fyra kom Noel och meddelar att han hade kissat i sängen. Som tur var hade Mattias kommit hem och tog hand om det. Noel fortsatte natten i våran säng. Jag älskar verkligen mina barn och jag är säker på att de älskar mig, men att sova jämte ett av mina barn är som att bli bombad av kärlek. De är experter på att lägga ben över min rygg, en liten arm rakt på halsen, hjälpa mig att ta av täcket så jag inte blir för varm osv. Hoppas ni har förstått hur bilden ser ut. Halv sex går jag upp med Elsa och matar henne, trött som få! Två timmar sömn är inte att leka med. Halv åtta så går jag och lägger mig i sängen med henne med förhoppningen att hon ska somna. Det går lite för bra, eftersom jag somnar jag oxå. Vaknar igen klockan 10:36! Kommer ni ihåg när jag skulle vara hos tandläkaren? Vaknade med ett ryck (fortfarande i pyjamas), fullständigt i panik borstar jag tänderna klär på mig springer ut till bilen, gasar till tandläkaren för att bli TORTERAD!!! En ny tandläkare igen. Och han år ju inte precis smidig. Han hittar en lagning som håller på att släppa och första gången han känner med den där lilla kroken så håller jag på att flyga ur stolen. Det gjorde så ont! Sen ska han in och pilla igen, inte bara en gång utan två ggr! Detta gör att jag får mer vatten på min kvarn och är säker på att tandläkare har en sadistisk sida. Sen har de även fått en diktator sida av mig. Så han tjatade om att jag skulle köpa en eltandborste.
Fast det är ju rätt bra att tandläkaren får ut sin sadistsida på jobbet så slipper man läsa om honom på löpsedlarna att han har låst in någon i sin källare. Nu när jag tänker på det... Har det någon gång funnits en löpsedel om en tandläkare som har haft en tortyrkällare?

Kram

Skapa flashcards