Direktlänk till inlägg 14 maj 2017

Det där med egentid

Av Hurtig - 14 maj 2017 19:17

I dagsläget måste det vara ytterst jobbigt att vara förälder. Allt oftare läser jag att föräldrar (framförallt mammor) tjatar om något som kallas egentid. Vad är egentligen det där för något? Jag anser mig att ha egentid på väg till och ifrån jobbet och varannan söndag då Mattias jobbar natt. När ungarna har lagt sig och jag har plockat undan och städat bort dagens leksaker och äventyr. DÅ om jag hinner/orkar så slänget jag på någon halvkass film och slötittar på den. Det kallar jag för egentid.
Men jag har nog missförstått det där med egentid. För tydligen ska den innehålla en spaweekend och champagne och jordgubbar och ångest i för hemresan för att träffa baaaarnen eller baaaarnet (beroende på hur många du har eller inte har). Jag VET att om några år så kommer jag ha en massa egentid. Då Philippa troligen har flyttat hemifrån, Noel går i högstadiet och Elsa går i mellanstadiet. Då kommer jag säkert att ha så mycket egentid att jag ledsnar på egentid. Då kommer jag säkert kräva av dem att vi ska ha mer gemensamtid. Tycker faktiskt att vi föräldrar har blivit väldigt egoistiska. Vi ska ha allt på en gång. Barn, lyxiga villan, finaste bilen, det mest städade hemmet, lyxiga resor till höger och vänster, barnfritt, dyraste hobbyn och glöm inte den bästa karriären.
Missförstå mig rätt nu. Jag uppskattar oxå egentid och barnfritt. Men istället för att ha en långdragen weekend så har jag mer kompakt egentid. 40 min i bilen 4ggr i veckan, och lite egentid när jag går på toa eller duschar, eller en helkväll varannan söndag om jag orkar det innan jag somnar. Så till alla egebtidsföräldrar... Relax!!! Njut av tiden med barnen. Er egentid den kommer... Om ca 15-20 år :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hurtig - 8 mars 2019 13:06


Hello everybody      Vet att jag inte har varit aktiv på bloggen på ca två år men idag infann sig lusten och ett inlägg började gro i min lilla överkokta hjärna.  Om några månader är jag färdig utbildad paralegal. Det har varit en väldigt rolig...

Av Hurtig - 20 maj 2018 12:03

Trots att det är sol och varmt ute så känns det som en mörk dag. Mina tankar är inte riktigt med mig. Jag undrar vad sjutton jag håller på med egentligen. Jag har kuggat i två tentor och fick skitdåligt resultat på sista inlämningsuppgiften. Kanske ä...

Av Hurtig - 6 oktober 2017 12:53

Veckan har bara sprungit förbi. Redan fredag! Jag kan inte fatta det. Det har gått så fort med tenta och de andra. En riktigt rolig skolvecka har jag haft. Idag avslutades veckan med att vi började med fastighetsrätt. Ni som känner mig vet hur jag ha...

Av Hurtig - 5 oktober 2017 17:55


Nackdelen med att pendla en längre tid varje dag är att min blåsa är inte byggd för detta. Det kvittar om jag kissar sekunden innan jag går hemifrån eller från skolan så blir jag likt förbannat jättekissnödig när jag åker buss. I Kinna där jag gör mi...

Av Hurtig - 3 oktober 2017 12:34


Idag gjorde jag min första tenta. Den skukle sammanfatta allt jag har lärt mig under 4 veckor. Jag tyckte det kändes bra när jag lämnade in den. Hade skrivit mycket och svarat på alla frågor och var nöjd med de flesta frågorna. Önskade dock att hjärn...

Skapa flashcards