Alla inlägg under januari 2015

Av Hurtig - 31 januari 2015 19:53

Ikväll var jag och Noel och tittade på Disneys senaste film. Big Hero 6. Jag kan ju säga att den var inte så bra som jag hade hoppats på. Men Noel tyckte om den. Visst den var läskig mellanåt men han njöt av att ha lite tid med sin mamma på en biograf i denna lilla byn. Men jag tror att jag fortsätter att gå på bio i Borås istället. Tyckte det kändes lite konstigt att sitta i denna biosalongen. Den är mysig och allt sådant men man har blivit lite bortskämd av bion i Borås. Där man kan betala med kort och förhandsboka biljetter hemifrån. Många toaletter och en STOOOOOR bioduk. Sen är ju denna i svenljunga lite mer intim. Jag är nog typen som gillar bli bortskämd. Synd bara att biobiljetter i Borås är dyrare. Här kostade bara 60:- per person att gå på bio. Vilket jag tycker är helt ok. Annat är det är med Borås med sina 90 - 120 kr / person. Fast man får lite vad man betalar för. 

En annan sak jag kom på idag är att jag har haft körkort i mer än tio år snart. Det slog mig när jag körde ner till ica och helt plötsligt kom den känslan tillbaka till mig. Ni vet den känslan när man precis har fått körkortet och tar sin första körtur i bilen ENSAM. Den lyckan man kände då den är obeskrivlig. Sen i nästa sekund är man helt förfärad! Man ska ju köra bilen SJÄLV ingen sitter jämte med hjälppedaler,,, Det har ju i alla fall gått hyfsat bra för mig trots lyckan och förfäran av att köra själv. Några dikesnedkörningar, en kvaddad bil på grusväg och lite småsmällar har man ju råkat ut för. Men man blir ju klokare   .  Fast man har ju har sina små baksäteschaufförer i bilen mellanåt.  Snart så har man tredje   . 


Nu börjar gladiatorerna! Så ha en trevlig lördag. 

/// MissHurtig 

Av Hurtig - 26 januari 2015 13:16

Sega sega måndag. Jag har inte haft så mycket energi än denna måndagen men jag ska försöka ta mig ur soffan och min Hay Day koma så att jag kan fixa ordning köket och kanske starta en tvätt och om orken stannar så ska jag ta och dammsuga barnens våningen. Igår gjorde jag massor av saker. Kanske därför jag ligger på minus sidan idag när det kommer till energin. Ligger i soffan och loggar in på Hay Day om om om igen. Kollar om någon av alla beställningarna är klara. Att man kan fastna så i ett spel. Det är otroligt. Pratade med en kollega om detta strax innan jag blev jag sjukskriven från jobbet. Hon kände en som spelade det och han satte på larm när det var en beställning var klar. Jag är inte riktigt där än. Men idag har det varit ganska extremt. Många inloggningar har det blivit. Djävulens påfund detta spelet!!! Och så kan komma på sig själv bli irriterad på Noel ( han brukar "hjälpa" mig) när han har använt alla diamanter. Sen kommer jag på att det är bara ett spel   . Då skäms man lite över sig själv... Hade jag varit lika snål i verkligenheten som jag är när det kommer till spel ( hay day, simpsons, sims och likande) så hade jag haft MEGASTOR buffert. Men det är viss skillnad på spel och verklighet. Och tur är väl det! Annars hade jag åkt dit för djurplågeri om jag hade skött mina djur så som jag sköter djuren på hay day   . 


 



/// MissHurtig

Av Hurtig - 25 januari 2015 19:38

... ja då var denna veckan slut. Nu börjar vecka 5 på detta året. Philippa försvann till sin pappa idag så nu blir det bara Noel här hemma denna veckan, kommer bli tomt men det får gå. Fast jag har Mattias hemma denna veckan oxå. Han har jobbat extra i två veckor nu och nästa vecka jobbar han bara lördag och söndag igen. Så egentligen har jag två barn hemma nästa vecka oxå. Skillnaden är bara åldern. 

Nu är det 3 veckor kvar till beräknad förlossning. Lite nervöst börjar det bli. Var hos barnmorskan i torsdags och allt såg bra ut. Berättade för henne om min oro för snabb förlossning ( Philippa kom på 2 timmar och Noel kom på 9 minuter), då började hon prata om igångsättning. Jag vet inte om jag klarar av det heller. Tänk om det blir en jättelång förlossning då. Jag är ju inte direkt gjord för att gå i sjukhuset korridorer med värkar. Bättre att vara hemma så kan man underhålla sig lite under tiden. Tvätten kan man ta hand om då   . 

Nu har jag kommit till den punkten i graviditeten att jag känner att jag vill verkligen att bäbis ska komma ut. Jag menar VERKLIGEN att jag VILL att den ska komma NU! Så man får tillbaka lite ork och rörlighet. Sen kan vara mysigt att mysa med liten bäbis i soffan och sniffa på den, klä på den alla fina, små bäbiskläder. Ta rogivande promenader med vagnen. Låta barnen lära känna sitt nya syskon. 

LÄNGTAN ÄR STOR NU!!!! 


/// MissHurtig

Av Hurtig - 23 januari 2015 11:45

På våran gata är det några som har hund eller hundar. Vi har en. En tyst snäll och väldigt hjärnlös chinhuahua. Han har gett oss väldigt många skratt men oxå en del rynkor. Rynkorna kommer ifrån då när vi skrynklar ihop pannan och undrar hur i sjutton han tänkte nu. När vi bodde i lägeheten skällde han i stort sett aldrig. Folk kom och gick som de ville och Ludde han bara hälsade glatt på alla. Men NU! OJOJOJOJ. Ta ett steg på trappan utanför ytterdörren och han sätter igång. VOFFVOFFVOFFVOFFVOFFVOFF och så säger man till honom att sluta så tittar han på en med sina stora bruna utpoppande ögon och  så kommer det "voff". Sen går han och lägger sig tills man har öppnat dörren och personen i fråga blir synlig då hoppar han ut ur sin korg med ett "moff" inget voff utan "moff" Seb börjar svansen gå i ett. Fram och tillbaka som en liten .... ja, jag vet inte men glad blir han. Då får man återigen säga åt honom att det är bra och då kollar han han igen med sina utpoppande ögon på en och går till korgen och lägger sig med en låååååååång suck. Stackarn får aldrig ha roligt   . Vid de tillfällen är jag glad för att han är så liten och har den hjärnkapaciteten att han förstår var korgen är. 


Sen har vi ett per hundar på denna gatan som gillar att skälla när de är ute i sin hundgård. Man hör dem rätt tydligt. Sen blir det tyst ett tag och sen hör de en gren som bryts eller en av ungarna som skrattar då börjar vi igen. Ibland när jag lyssnar på dem så kan jag inte låta bli att undra om de någon gång kan tröttna på sitt skällande. Ni vet så vi människor kan tröttna på våra egna röster när man håller ett föredrag eller när man tillrättavisar hundar eller barn. Jag har kommit fram till att de gör nog inte det... Sen helt plötsligt tystnar de en stund, ibland en lång stund och ibland i 10 sek. Sen börjar de igen. Undra vad de gör under det lilla eller långa uppehållet. Sover? Dricker vatten? Lyssnar? Ja jag skulle bra gärna vilja lista ut hur just den skälldelen fungerar i dessa hundars huvuden och varför Ludde ska skälla en sista liten gång när han är på väg till korgen efter att vi har sagt åt honom. Men det är nog frågor jag aldrig kommer få svar på   


 

Den lilla voffaren   


/// Miss Hurtig

Av Hurtig - 17 januari 2015 19:00

Tänk att snart har vi klarat av den första månaden i 2015. Känns helt okej. Ca 34 dagar kvar till beräknad förlossningsdatum men det kan ju lika gärna vara 44 dagar kvar. Noel stannde längre i magen så jag räknar inte med att denna kommer komma på beräknat datum. Fast den får gärna vänta lite till. Har fortfarande inte handlat bäbiskläder. Men jag hittar inget som jag vill ha. Fast samtidigt könner jag att jag måste handla något snart. Även om det inte blir just så som jag har tänkt mig. 

Idag har jag och Noel inte gjort så himla mycket. Vi har haft en hemmadag. Bara ett kort besök till apoteket och Ica för att inhandla lördagsgodis. På ica alltså, inte apoteket. Vi åkte till apoteket eftersom jag får sådan jädra halsbränna när jag ska lägga mig, eller rättare sagt när jag har lagt mig. Jag har använt novalucol men skulle behöva något som verkar lite längre. För efter någon timme vaknar jag och då måste jag ha en ny tablett. Känns som om det var LÄNGESEDAN jag hade en hel natts sömn utan att bli störd. Jag höll på att få en sådan men då vaknade Noel klockan 3 för då hade han kissat i sängen. Så är livet ibland. Jag kommer garanterat överleva   . 

Nu så får jag nog ta atg i min son eftersom han håller på att riva halva haket. Dags för den killen att sova snart. Imorgon ska vi försöka hitta på något så vi kommer hemifrån. Tror han behöver det :). 


 


/// MissHurtig

Av Hurtig - 9 januari 2015 11:04

Ytots att man har varit gravid två ggr tidigare så kommer det som en chock för mig att min kisseblåsa har blivit dement. Jag kan gå på toaletten 3 gånger på fem minuter för att min blåsa har glömt bort att jag var och tömde den precis. Värst är det på kvällen och natten. Men nu börjar jag vänja mig vid sömnlösa nätter och det är ju bra. Kommer kanske bli några sådana sen. Men nu är det bara jobbigt! Upp ur sängen, gå och kissa, gå och lägga sig igen hitta en bekväm sovställning, nästan somna och DÅ. Ja precis då kommer den där känslan att man håller på att kissa på sig igen. Hjärnan försöker övertyga kisseblåsan att det var inte längesedan du bllev tömd och då svarar kisseblåsan (med en gnällig tants röst), nähe du jag har inte blivit tömd sen Gustav Vasa uppfann Vasaloppet. Så det är bara upp igen och sätta sig på toaletten. Då kan kisseblåsan komma på att "ojdå, jag var visst tom". Då kan hjärnan och resten av kroppen bli lite sur och tycka att kisseblåsan är dum. Men det struntar den i för så fort resten av kroppen har lagt sig bekvämt i sängen så börjar det igen... 


Nu är det bara att njuta av dagen i ett zombieliknande tillstånd och få allt gjort innan familjen kommer hem. Philippa är ju i skolan och grabbarna har smitit till stan. Så det är bara jag, kisseblåsan och hunden hemma. Det är faktiskt ganska skönt. 


/// MissHurtig

Av Hurtig - 6 januari 2015 19:17

God fortsättning kära läsare. Hoppas ni har haft en underbar jul och nyår. Det har jag haft, lugna kvällar men underbara. Jag har ju inte så överdrivet med energi men det har funkat ändå. Barnen var nöjda med sina klappar och även tomten hittade till vårt lilla hus ( trots att barnen inte har varit snälla hela året   ). Sen har dagarna och veckorna glidit förbi som de brukar. Jag blir bara större och större men nu är det ca 40 dagar kvar till nr 3 kommer. Vi har en lite saker kvar att förbereda men det kommer i sinom tid vara fixat. Jag har ingen brådska. Fast jag kom på idag att vi har inte ett enda klädesplagg till denna skitungen i magen... men det kommer nog att fixa sig. Trots allt hen prat så har jag svårt att hitta könsneutrala kläder till bäbis, kommer ihåg att till både Noel och Philippa så fanns det bäbiskit som var könsneutrala. Jag har inte hittat det någonstans nu, fast jag har inte letat så noga. De finns nog någonstans, bara att jag inte har hittat det än. Får nog ta en tur in till staden ensam nu när ungarna börjar skolan och dagis igen efter jullovet. Lättare att hitta det när man går själv. Hoppas jag.

Sen är vi inte riktigt sams om namn än... men det brukar lösa sig när man väl håller barnet i sina armar.


Kisses /// MissHurtig  



Ovido - Quiz & Flashcards