Direktlänk till inlägg 13 juni 2015

Var är energin?

Av Hurtig - 13 juni 2015 16:00

Vaknade imorse, hyfsat fulltankad med ny och fräsch energi. Åh, jag skulle göra så mycket idag. Trots att man har sovit lite dåligt inatt pga att Elsa har blivit lite förkyld och hostar en del. Då har jag lite svårt att slappna av och bara sova gott. Därför var jag så chockad över att jag var så pigg och energisk när jag vaknade. Glad i hågen så matade jag Elsa, åt frukost och duschade. Efter duschen så ville de två stora barnen ha frukost. Det fixade Philippa åt dem båda. Så jag packade ner Elsa i hennes bilstol och begav mig ut på ärenden. Jag åkte och handlade blommor på Svenljungas handelsträdgård, så det blev fräscht och fint vid vår entré. Till apoteket för att köpa vårtmedel till Philippa. Hittade en liten vårta under hennes fot igår. Fy vad sådant är äckligt! Gillar inte vårtor och löss. Men vad ska man göra? När Noel hade en fotvårta förra sommaren så fick vi hålla på och krångla med något plåster och hassa filande. Men inget hände. Till slut lyckades farmor och farfar få ordning på hans vårta och få bort den. Denna gången köpte jag ett dyrt frysmedel. En behandling och vårtan kommer ramla bort om 10-14 dagar. Hoppas bara att detta fungerar, så man slipper det där fiaskot som vi hade med de värdelösa plåstret.

Men nu ligger jag i sängen med en stensovande Elsa. Energin är helt putsväck och om jag blundar så kommer jag somna. Vilket inte hade varit så tokigt. Fast då kommer säkert den lilla törnrosan vakna.
Så någon kan skicka lite energi till mig. Det vore tacksamt.

Lilla söta damen sover och sussar jättegott.

/// Misshurtig

PS. Har fortfarande inte fått någon #mariamontazami väska. Men jag fyller snart år DS.

 
 
Ingen bild

Lisa

18 augusti 2015 10:54

Tack för en bra blogg. Min 2-åring hade en del problem med vårtor och letade efter ett skonsamt sätt att bli av med. Hittade ett par bra sidor och fick en del<a href="http://xn--vrtor-mra.org/"> bra information från vårtor.org</a>. Enligt det jag har testat så fungerade milda vårtmedel som naturasil helt ok men den verkade ganska långsamt (ca tre månader)och plåster ganska dåligt. Vågade inte använda frysmedel på min dotter men frysmedel verkar fungera bäst av alla receptfria vårtmedel. Lycka till.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hurtig - 8 mars 2019 13:06


Hello everybody      Vet att jag inte har varit aktiv på bloggen på ca två år men idag infann sig lusten och ett inlägg började gro i min lilla överkokta hjärna.  Om några månader är jag färdig utbildad paralegal. Det har varit en väldigt rolig...

Av Hurtig - 20 maj 2018 12:03

Trots att det är sol och varmt ute så känns det som en mörk dag. Mina tankar är inte riktigt med mig. Jag undrar vad sjutton jag håller på med egentligen. Jag har kuggat i två tentor och fick skitdåligt resultat på sista inlämningsuppgiften. Kanske ä...

Av Hurtig - 6 oktober 2017 12:53

Veckan har bara sprungit förbi. Redan fredag! Jag kan inte fatta det. Det har gått så fort med tenta och de andra. En riktigt rolig skolvecka har jag haft. Idag avslutades veckan med att vi började med fastighetsrätt. Ni som känner mig vet hur jag ha...

Av Hurtig - 5 oktober 2017 17:55


Nackdelen med att pendla en längre tid varje dag är att min blåsa är inte byggd för detta. Det kvittar om jag kissar sekunden innan jag går hemifrån eller från skolan så blir jag likt förbannat jättekissnödig när jag åker buss. I Kinna där jag gör mi...

Av Hurtig - 3 oktober 2017 12:34


Idag gjorde jag min första tenta. Den skukle sammanfatta allt jag har lärt mig under 4 veckor. Jag tyckte det kändes bra när jag lämnade in den. Hade skrivit mycket och svarat på alla frågor och var nöjd med de flesta frågorna. Önskade dock att hjärn...

Ovido - Quiz & Flashcards