Alla inlägg den 23 december 2014

Av Hurtig - 23 december 2014 08:27

23:de december idag :). Barnen påminner mig konstant om att det är någon speciell dag imorgon men jag kan inte komma på vad det är för dag   . Tror det kallades julafton eller något liknande   . Dagligen räknas paketen under granen och dagligen räknas det ner dagar till denna där julafton. Riktigt roligt är det. Det gör att man ABSOLUT inte glömmer av julafton iaf. Nu är bara frågan hur man ska få barnen att påminna likadant om tandläkarbesök och sådant annat viktigt... Det tåls att tänka på och hitta en lösning. 


Igår kväll satte jag larm på min telefon. Inte för att jag skulle vakna före barnen men för att jag skulle åka och handla all denna julmaten (tydligen så ska man äta speciell mat på denna dagen.). Så klockan 07:10 parkerade jag på icas parkering och gick in och handla julmaten i lugn och ro. Det var nog första gången jag kunde handla den i lugn och ro. Annars brukar jag få slå mig fram bland andra matshoppande männikor. Nu var det riktigt gott om plats. Detta kommer jag GARANTERAT göra nästa år oxå! Kroppen kommer tacka mig för att jag inte stressade ihjäl mig. På en timme var all julmat inhandlad. Visst, brödavdelningen var rätt fattig på sitt utbud denna morgonen men vad gör det. Jag kan gå ner och köpa bröd senare. Samtidigt kan jag roat titta på alla som stressar och knuffar sig fram. Tror att vid fyra blir en bra tid att gå ner och se så nöjd ut man bara kan och gå där med sitt bröd   . Lite roligt måste man ha. Men innan dess ska jag skala 3 kg potatis och hacka lite lök så det är klart till potarisgratängen imorgon. Kanske skulle man göra lite snickers oxå... mmmm det lät gott. Snickers blir det idag   . 



/// MissHurtig 

Ovido - Quiz & Flashcards