Direktlänk till inlägg 26 november 2014

Julpyntet bara fortsätter...

Av Hurtig - 26 november 2014 09:37

Sakta men säkert börjar energin räcka längre och längre om dagarna. Jg skrattar igen och känner mig inte alls irriterad över småsaker. Sen kan det finnas stunder på dagen då jag är beredd på att lägga under mig en sten i ca 500 år. Men det är väl hyfsat normalt. Igår orkade jag en del men inte alls så mycket som jag hade velat. Det är nog mitt största problem. När jag känner att jag har energin så gör jag ALLT!!! Sen när jag känner att energin börjar ta slut så fortsätter jag ändå tills jag blir så trött i kropp och själ att jag bara vill gråta och lägga mig under stenen. Fast nu när vi har fastställt problemet så ska jag försöka ta det lugnare när jag väl har energin :). Idag ska jag iaf få upp julgradinerna i barnens rum och deras vardagsrum. Strök dem igår. 

Igår var en intressant dag eftersom jag tog det lugnt till hela fm och började inte göra grejer innan efter jag hade hämtat Noel på dagis så orkade jag med en tripp till Pysselstina och till Knalleland. Det var ju inte illa. Sen när ungarna låg och sov så pysslade jag ordning mina hjärtan i vardagsrummet. Från sommarskrud med blommor till en lite med julaktig skrud med lingonris. Idag ska jag försöka orka med att göra något roligt att ha i ytterdörren. Hoppas bara orken finns där annars tar vi det imorgon. 


   

De blev ej likadana men de blev i samma stuk. Jag älskar verkligen att pyssla. Då kan man verkligen slappna av och bara koncentrera sig på pysslet. Det behöver inte gå fort och man tömmer hjärnan något enormt :) 

/// MissHurtig 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hurtig - 8 mars 2019 13:06


Hello everybody      Vet att jag inte har varit aktiv på bloggen på ca två år men idag infann sig lusten och ett inlägg började gro i min lilla överkokta hjärna.  Om några månader är jag färdig utbildad paralegal. Det har varit en väldigt rolig...

Av Hurtig - 20 maj 2018 12:03

Trots att det är sol och varmt ute så känns det som en mörk dag. Mina tankar är inte riktigt med mig. Jag undrar vad sjutton jag håller på med egentligen. Jag har kuggat i två tentor och fick skitdåligt resultat på sista inlämningsuppgiften. Kanske ä...

Av Hurtig - 6 oktober 2017 12:53

Veckan har bara sprungit förbi. Redan fredag! Jag kan inte fatta det. Det har gått så fort med tenta och de andra. En riktigt rolig skolvecka har jag haft. Idag avslutades veckan med att vi började med fastighetsrätt. Ni som känner mig vet hur jag ha...

Av Hurtig - 5 oktober 2017 17:55


Nackdelen med att pendla en längre tid varje dag är att min blåsa är inte byggd för detta. Det kvittar om jag kissar sekunden innan jag går hemifrån eller från skolan så blir jag likt förbannat jättekissnödig när jag åker buss. I Kinna där jag gör mi...

Av Hurtig - 3 oktober 2017 12:34


Idag gjorde jag min första tenta. Den skukle sammanfatta allt jag har lärt mig under 4 veckor. Jag tyckte det kändes bra när jag lämnade in den. Hade skrivit mycket och svarat på alla frågor och var nöjd med de flesta frågorna. Önskade dock att hjärn...

Ovido - Quiz & Flashcards