Direktlänk till inlägg 19 november 2014

dyra kläder och kan man plocka fram julen i smyg?

Av Hurtig - 19 november 2014 17:24

Jahopp, då är man sjukskriven. Det var ju inte precis det jag önskade mig att bli. Blir så rastlös av att gå hemma, samt att man blir så SLÖ! Känns som om varje dag är den förra lik. Försöker komma på lite grejer att göra varje dag men nu är energin helt borta. Satt och leta gravidkläder på nätet idag. Det kan ju vara trevligt tänkte jag men jag blev förvånad över priserna på kläderna som vi gravida använder i några få månader. Till exempel så kollade jag efter en jacka, min ordinarie jacka kommer att bli för liten, billigaste jackan kostade 500:- och den var inte ens snygg (enligt mig). Sen hittade jag en jacka som var intressant. 1699:-. Nja, snåljåpen i mig sa stopp! Den kommer jag troligen bara använda en vinter och sen är det bra med det. Så 1699:- för en jacka för en säsong var för mycket. Tror att det blir att jag lånar Mattias jacka under denna graviditet. Efter att ha kollat på jackor så kollade jag efter lite kläder till jul och nyår. Samma chock där! Dyra plagg som bara kommer använda en gång. Så jag kommer tillbringa slutet av min graviditet naken! Eller nja, kanske inte HELT naken men garanterat i myskläder. Antingen är det bara jag som är snål och knäpp som inte känner för att lägga pengar på en helt ny garderob för 3 månader framöver eller så är det så att klädindustrin vet vilka de ska ta betalt från. Kan någon stor (eller liten) klädkedja ha en rea på mammakläder? Nu när jag tänker efter så har jag aldrig hört talas om mammaklädersrea. Det kanske vore något att satsa på. Nu ska jag bara hitta energin till att gnälla mer på det till någon annan   . 

Usch vilken gnälltant jag har blivit. Hoppas det går över snart. Kanske ska låsa in mig i tvättstugan en stund och lyssna på morgonpassets pod. Jag tror jag gör det. Samtidigt kan jag vika lite tvätt och kanske börja ta fram julgardiner... eller är det för tidigt? Tvätta dem kan jag göra och stryka juldukarna. Vill ite ta fram det riktigt än eftersom jag VET att jag kommer tröttna på alla tomtar och allt det röda innan nyår om jag börjar plocka fram sånt nu. Fast jag kan ju göra klart matsalsbordet, där sitter vi ju aldrig ändå. Då hinner jag kanske inte tröttna på det. Många tankar nu... 


Kram/// Gnälliga missHurtig 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hurtig - 8 mars 2019 13:06


Hello everybody      Vet att jag inte har varit aktiv på bloggen på ca två år men idag infann sig lusten och ett inlägg började gro i min lilla överkokta hjärna.  Om några månader är jag färdig utbildad paralegal. Det har varit en väldigt rolig...

Av Hurtig - 20 maj 2018 12:03

Trots att det är sol och varmt ute så känns det som en mörk dag. Mina tankar är inte riktigt med mig. Jag undrar vad sjutton jag håller på med egentligen. Jag har kuggat i två tentor och fick skitdåligt resultat på sista inlämningsuppgiften. Kanske ä...

Av Hurtig - 6 oktober 2017 12:53

Veckan har bara sprungit förbi. Redan fredag! Jag kan inte fatta det. Det har gått så fort med tenta och de andra. En riktigt rolig skolvecka har jag haft. Idag avslutades veckan med att vi började med fastighetsrätt. Ni som känner mig vet hur jag ha...

Av Hurtig - 5 oktober 2017 17:55


Nackdelen med att pendla en längre tid varje dag är att min blåsa är inte byggd för detta. Det kvittar om jag kissar sekunden innan jag går hemifrån eller från skolan så blir jag likt förbannat jättekissnödig när jag åker buss. I Kinna där jag gör mi...

Av Hurtig - 3 oktober 2017 12:34


Idag gjorde jag min första tenta. Den skukle sammanfatta allt jag har lärt mig under 4 veckor. Jag tyckte det kändes bra när jag lämnade in den. Hade skrivit mycket och svarat på alla frågor och var nöjd med de flesta frågorna. Önskade dock att hjärn...

Ovido - Quiz & Flashcards