Direktlänk till inlägg 29 september 2015

Jag blir så avundsjuk!

Av Hurtig - 29 september 2015 16:18

Ständigt ser jag det överallt! Det är som en nagel i ögat på mig. Alla era tppdesignade hem! Varför är det aldrig så städat hos mig? Varför kan inte jag ha en hel inredning som går i vitt? Just det! Jag har barn. Lekande, sölande och ibland smutsiga barn. Vitt och choklad funkar ganska dåligt tillsammans. Värsta är att det alltid ser så städat ut. Såg en bild på fb som någon la ut och det var en vattenkanna med på bilden och människan skrev ursäktande om att vattenkannan hade kommit med. Jag personligen hade varit nöjd om det bara var en vattenkanna som hade varit felplacerad på mina foton. Här är det ibland ( absolut inte alltid) en sko på diskbänken. Hur den hamnade där är det ingen som vet. Den flög dit av sig själv. Det är kartonger lite här och där. Främst för att kartongbingen nere på återvinningscentralen alltid är full! Leksaker hittar man högt och lågt. Jag har personligen mordhotat både en och två legogubbar för de har försökt att skada mina fötter. Efter att man har mordhotat en legogubbe så är det droppen när man läser om en felplacerad vattenkanna. Orken försvinner på något sätt. Vi har säkert över en miljon ( kanske inte en miljon men ni fattar vad jag menar) felplacerade saker. Var ska man börja? Ska man verkligen behöva springa runt och kolla att var sak är på sin plats hela tiden. Plocka och fixa och våttorka tills allt är skinade och vackert? När ska man hinna med barnen? Maten? Jobbet? Nu är det slutföjt på inredning och städade hushåll. Ge mig glada barn i ett stökigt hem så slipper jag känna mig ensam och irriterad ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hurtig - 8 mars 2019 13:06


Hello everybody      Vet att jag inte har varit aktiv på bloggen på ca två år men idag infann sig lusten och ett inlägg började gro i min lilla överkokta hjärna.  Om några månader är jag färdig utbildad paralegal. Det har varit en väldigt rolig...

Av Hurtig - 20 maj 2018 12:03

Trots att det är sol och varmt ute så känns det som en mörk dag. Mina tankar är inte riktigt med mig. Jag undrar vad sjutton jag håller på med egentligen. Jag har kuggat i två tentor och fick skitdåligt resultat på sista inlämningsuppgiften. Kanske ä...

Av Hurtig - 6 oktober 2017 12:53

Veckan har bara sprungit förbi. Redan fredag! Jag kan inte fatta det. Det har gått så fort med tenta och de andra. En riktigt rolig skolvecka har jag haft. Idag avslutades veckan med att vi började med fastighetsrätt. Ni som känner mig vet hur jag ha...

Av Hurtig - 5 oktober 2017 17:55


Nackdelen med att pendla en längre tid varje dag är att min blåsa är inte byggd för detta. Det kvittar om jag kissar sekunden innan jag går hemifrån eller från skolan så blir jag likt förbannat jättekissnödig när jag åker buss. I Kinna där jag gör mi...

Av Hurtig - 3 oktober 2017 12:34


Idag gjorde jag min första tenta. Den skukle sammanfatta allt jag har lärt mig under 4 veckor. Jag tyckte det kändes bra när jag lämnade in den. Hade skrivit mycket och svarat på alla frågor och var nöjd med de flesta frågorna. Önskade dock att hjärn...

Ovido - Quiz & Flashcards